O największym WYZWANIU firmy rodzinnej – tj. o udanej sukcesji. O tym, co z praktycznego punktu widzenia może być przydatne aby rodzina biznesowa mogła kontynuować swoją misję przez pokolenia.
O RODZINIE biznesowej, dla której firma rodzinna jest podstawą nie tyle zarabiania na życie ale sensem życia i bycia razem, tworzenia i modyfikowania wartości przez pokolenia.
O tym, że same TESTAMENTY nie wystarczą aby biznes dalej się rozwijał.
O wzbogacaniu KAPITAŁU LUDZKIEGO rodziny przez nowych jej członków.
O budowaniu MOSTÓW między POKOLENIAMI.
O znajdowaniu DROGI w gęstwinie problemów,
O szukaniu nowych ŹRÓDEŁ inspiracji.
O budowaniu STRUKTUR wzmacniających rodzinę i jej związek z firmą.
O korzystaniu z DOŚWIADCZEŃ innych.
O PLANOWANIU SUKCESYJNYM, KTÓRE JEST CZYMŚ WIĘCEJ NIŻ PLANOWANIE SPADKOWE.
Obrazem tych tematów jest przedstawiona fotografia. Kamienny most nad potokiem w gęstwinie, łączący ze sobą stare drzewa z młodymi i wyznacza drogę do pokonania przeszkody.
Zamów książkę / e - Booka
To nie przypadek, że średni wiek życia firmy na świecie waha się pomiędzy 25 a 30 lat, niewiele mniej niż okres biznesowej aktywności jednego pokolenia. Andrzej Blikle w słowie wstępnym do niniejszej książki: Mija ćwierć wieku od transformacji ustrojowej, w wyniku której polska gospodarka socjalistyczna zmieniła się w rynkową.
W Polsce rozpoczęła się pierwsza duża zmiana pokoleniowa w biznesie. Dzieci dynamicznych przedsiębiorców, rozpoczynających działalność na początku transformacji wyznaczonej rokiem 1989,